We wrześniu ruszy drugi przetarg na remont i przebudowę biurowca przy Ostrogskich, gdzie przeniesie się Wydział Transportu i Komunikacji Starostwa Powiatowego w Tarnowie.
Obecnie wymieniany jest dach i wykonywane są prace przy wydzielaniu pomieszczeń biurowych, montowane są też panele fotowoltaiczne. Prace potrwają do końca listopada. Potem rozpocznie się wyposażanie budynku.
– Wrześniowy przetarg będzie na umeblowanie całego budynku – mówi starosta powiatu tarnowskiego Roman Łucarz.
– Chcemy, żeby w tym roku przynajmniej wszystkie pomiary były wykonane i wykonawca zrobił do końca roku wszystkie meble. Montaż rozpocząłby się po nowym roku. Od 1 kwietnia chcemy, żeby petenci załatwiali sprawy już w nowym budynku. Na chwilę obecną nie ma żadnego zagrożenia dla tego terminu.
Jeśli chodzi o obsługę klientów, po przeprowadzce ma pozostać system rejestracji przez internetowe umawianie się, z którego kierowcy są zadowoleni.
– W tej chwili nie odbieramy już żadnych skarg, mieszkańcy są bardzo zadowoleni, można się umówić nawet dwa dni wcześniej na rejestrację. Zwiększyliśmy liczbę rejestracji z 500 do ponad 700 tygodniowo. Na Ostrogskich zamierzamy dołożyć cztery nowe stanowiska, bo tych rejestracji jest coraz więcej. Jeżeli to porównam z tym, co było jeszcze kilkanaście lat temu, to dziś jest trzykrotnie więcej i ciągle przybywa. W roku 2020 przekroczyliśmy liczbę 100 tysięcy spraw i ta liczba cały czas się zwiększa i coraz częściej mieszkańcy wymieniają też samochody.
Nabór na dodatkowe stanowiska w Wydziale Transportu ma ruszyć w marcu.
A zaadaptowanie biurowca przy Ostrogskich dla najbardziej obleganego w starostwie wydział będzie kosztować ponad 4 miliony 700 tysięcy złotych.