Marta Malec-Lech: – Chcemy, aby uczeń w szkole doświadczał, a nie uczył się tylko z podręcznika

UMWM090421 036

fot. malopolska.pl

Kolejne szkoły w Małopolsce przechodzą cyfrową transformację. W ramach projektu Małopolskie Laboratorium Edukacji Cyfrowej HUMINE szkoły modelowe zostają wyposażone w wysokiej klasy sprzęt komputerowy, a to ma umożliwić nauczenie według modelu STEAM (ang. Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics).

Marta Malec-Lech z zarządu województwa małopolskiego w rozmowie z RDN Małopolska przypomina, że metodologia STEAM, to odwrócenie tradycyjnego podejścia do nauczania. Dziecko na lekcji staje się naukowcem, konstruktorem, odkrywcą i inżynierem.

– To jest inne podejście do nauki. Chcemy po prostu, aby to nauczanie w szkole wyglądało całkiem inaczej, żeby to nie były te metody, które my pamiętamy ze szkoły, czyli metoda podawcza – uczeń dostaje gotowy podręcznik i z tego nabywa wiedzę. My chcemy żeby uczeń doświadczał, bo w tym projekcie najważniejsza jest metoda STEAM, czyli nauczanie poprzez emocje – uczeń doświadcza, wykonuje różne czynności praktyczne i uczy się różnych umiejętności.

Szkoły Modelowe projektu Humine to innowacyjny program Województwa Małopolskiego uruchomiony jako jedyny w kraju.

W Małopolsce już kilkadziesiąt szkół przeszło cyfrową transformację i zmienia sposób nauczania.

Szkoły, które przystępują do projektu otrzymują pieniądze na zakup wysokiej jakości urządzeń cyfrowych, pomocy dydaktycznych oraz oprogramowania.

Exit mobile version