Lokalna kuchnia i odpoczynek w urokliwych miejscach. Mikroregion Pogórze ma przyciągnąć turystów

294477177 753732682491891 1876819300463815467 n

Stworzenie Mikroregionu Pogórze oraz promowanie lokalnych produktów. Szesnaście gmin z regionu będzie współpracować na rzecz rozwoju regionu oraz turystyki.

Uroczyste podpisy na terenie jednej z winnic w Janowicach złożyli przedstawiciele samorządów, Lokalne Grupy Działania oraz delegaci Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego.

Zdaniem wójta Pleśnej Józefa Knapika, dzięki wzajemnej współpracy ten region już wkrótce może stać się jednym z najbardziej atrakcyjnych miejsc w okolicy.

– Chcemy te wszystkie walory, które mamy, między innymi piękne winnice, promować i pokazywać szerszym odbiorcom. W związku z tym, wraz z Lokalną Grupą Działania Dunajec-Biała, Pogórzańskim Stowarzyszeniem Rozwoju oraz Stowarzyszeniem 'Na Śliwkowym Szlaku’ zawiązaliśmy współpracę. Tym spotkaniem chcemy zacząć już aktywnie promować region i pokazywać, co tutaj się dzieje.

Prace nad projektem trwały 2,5 roku. Przewiduje on utworzenie tzw. Mikroregionu Pogórze, a także wiele działań mających na celu rozwój turystyki na ich obszarze w duchu Slow Food Travel, czyli łączenia odpoczynku z lokalnymi produktami i lokalną kuchnią.

– Chcieliśmy zaakcentować, że bardzo mocnym punktem tego projektu będą winnice, których w naszym regionie jest bardzo dużo. Chodzi nam o rozwój turystyki kulinarnej, enoturystyki. Chcemy z Karyntii przenieść na nasz teren pomysł, który tam funkcjonuje i się sprawdza, czyli Slow Food Travel. To jest nie tylko powolne odkrywanie regionu przez podróżowanie np. rowerem, ale również przez smaki, kulinaria. Na tym terenie mamy wiele produktów lokalnych, rzemieślniczych i winnice są ich super uzupełnieniem. Jednym z naszych działań będzie stworzenie marki 'Produkt Lokalny z Pogórza’, którą chcemy wykorzystać do promocji lokalnych producentów – mówi dyrektor Lokalnej Grupy Działania Dunajec-Biała Jan Czaja.

Łączny koszt projektu wyniesie ponad 1,2 mln zł i został dofinansowany ze środków Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego. Wiceprzewodniczący Sejmiku Wojciech Skruch mówi, że jednym z głównych obszarów rozwoju województwa jest turystyka, dlatego konieczne jest, by była jeszcze szerzej promowana.

– Jak wiemy, jednym z głównych biznesów Małopolskich Obszarów Gospodarczych jest turystyka, która wypracowuje 20% naszego PKB. Dlatego chcielibyśmy, aby te obszary, które mają ku temu możliwości, w dalszym ciągu jeszcze mocniej były promowane. Chcemy też promować enoturystykę, by móc przyjechać np. na jeden dzień do winnicy i próbując lokalnych produktów, spędzić miło czas.

Jak zapowiadają organizatorzy, projekt skierowany jest nie tylko do turystów zagranicznych, ale także Polaków, którzy jeszcze nie mieli okazji zapoznać się z tym regionem.

Exit mobile version