Ulice, chodniki i przystanki odśnieżane są w określonej kolejności – tak dyrektor tarnowskiego ZDiK-u odpowiada na zarzuty tarnowian, którzy po pierwszym ataku zimy narzekali, na nieodśnieżone chodniki i przystanki w mieście.
Krzysztof Kluza informuje, że odśnieżanie jest prowadzone według określonych zasad.
– Każde odśnieżanie, czy to ulic, czy chodników, ma pewne kryteria. Najważniejsze są te ciągi komunikacyjne, na których pojawia się najwięcej samochodów, pieszych czy osób, które korzystają z komunikacji miejskiej. To jest jednoznacznie określone. Wiadomo, że pierwszy powinien być odśnieżony taki przystanek, jak przy ul. Krakowskiej, przy dworcu, gdzie tych autobusów zatrzymuje się bardzo dużo. Jest tam kilkanaście linii. Taka jest hierarchia i tutaj nie unikniemy tego. Na raz nie da się wszystkiego zrobić, tym bardziej, kiedy śnieg prószy non stop
– tłumaczy.
Kierownik Działu Utrzymania Pasa Drogowego w tarnowskim ZDiK-u mówi, że wszystkie siły i środki zostały zmobilizowane do odśnieżania, które nadal trwa.
– Od momentu, kiedy ten śnieg zaczął prószyć u nas w mieście i w regionie, wszystkie siły i środki, które były możliwe, w postaci samochodów, ciągników i osób, które to obsługują, zostały zmobilizowane do odśnieżania. W zasadzie nie skończyło się to jeszcze. Dalej na mieście pojawiają się pługopiaskarki, ciągniki, na chodnikach osoby, które odśnieżają.
Tarnowskie ulice i chodniki odśnieża miejska spółka MPGK, z którą ZDiK zawarł kontrakt na te usługi.
Mieszkańcy mogą zgłaszać miejsca, gdzie potrzebne jest jeszcze odśnieżanie. Aby to zrobić, można zadzwonić do Straży Miejskiej na numer alarmowy 986 lub (14) 621-14-25. Dyżury pełni także całodobowo dyspozytor MPGK w Tarnowie pod numerem 734-156-432. Uwagi dotyczące odśnieżania miasta zgłaszać można także bezpośrednio do Zarządu Dróg i Komunikacji, dzwoniąc pod numer (14) 688-31-48/49 w godzinach od 7:30 do 15:30.